mellan lastbilen och mitträcket


Jag och mimmi skulle åka till stugan (i bollsta) för en nice helg. De var mörkt och snöade och helt plötsligt bromsar jag och sen slängs vi mellan lastbilen och mitträcket. Jag har ingen aning om vad som hände alls men enligt polisen och kommentarer på
http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/1.1584348?articleRenderMode=article_full_discussion så kom lastbilen från en utfartsfil, såg oss inte och svängde ut?! men ja jag vet inte, fast de låter väl troligt. För jag tror inte att jag skulle försöka köra om en lastbil på en enkelfilig väg, hoppas jag inte i alla fall!!

Iaf när bilen stannat satte jag på varningsblinkers sen ringde jag polisen. Vi mådde okej, var aldrig rädda men vääääldigt arga jäkla skit. Sen nästan direkt kom nån lastbilschaffis sen några minuter senare kom han vi krockade med och ännu några minuter senare kom nån brandman som bara råkade vara i närheten.
20-40 minuter senare kom en brandbil och polisen, dom pratade och gav oss filtar och stängde av vägen.
Sen 5 minuter senare kom ambulanser, satte på oss nackkragar och vi fick sätta oss på varsin bår och åka till sjukhuset i övik (det är inte lätt att kliva över passagerarsätet för att ta sej ut när man har nackkrage på sig, haha) Ah sen på sjukhuset fick vi träffa sjuksköterskor, läkare och vi va tydligen friska :) Sen kom polisen och ville ha telefonnummer, veta vad som hände, alkotest och prata bara, jag fick den manliga polisen att börja gråta då jag berättade om allt som hänt i höst ;P
Sen kom mamma och lars å hämta oss..




Idag åkte vi tillbaka för att hämta väskor och alla saker från bilen.

Vi är båda väldigt ömma och stela i rygg, nacke, axlar men annars mår vi bra!!
Tur jag har två tider hos sjukgymnasten till veckan, han lär inte va så glad på mej :)


Kommentarer
Postat av: Sofia B

Men fyyyyy så hemskt!!! Vilken tur att ni mår bra... :O

2009-12-05 @ 16:45:30
Postat av: josse

GÖR INTE OM DET DÄR..

2009-12-05 @ 17:49:28
URL: http://nylaanders.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack å lov att ni hade skyddsänglarna med er. KRAM

2009-12-05 @ 20:15:44
Postat av: julia

Tur att ni mår bra iallafall!

2009-12-05 @ 20:19:08
URL: http://jeia.blogg.se/
Postat av: Jocke

Bilen blev faktiskt riktigt fräck nu! Skämt åsido, skönt att det gick bra!

2009-12-06 @ 02:34:15
Postat av: jessica

hahah. bilen kunde väl sett lite coolare och vi kunde väl fått ett litet blåmärke iaf :P

2009-12-06 @ 15:21:42
URL: http://jessicanylanderr.blogg.se/
Postat av: Linnea

Typ som en konservburk!

nu får ni plocka fram gamm-mercan ;)

2009-12-06 @ 16:36:00
Postat av: jessica

hahahahaa, men jag paja ju mercan i somras (fast de va itne mitt fel, jag råkade bara köra den just då!)

2009-12-07 @ 12:27:30
URL: http://jessicanylanderr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0